count:230

Az Ocsi-Pc Bt. internetes üzletének Általános Szerződési (Vásárlási) Feltételei és Adatvédelmi Szabályzata (az „Általános Szerződési Feltételek”)

NAIH-91201/2015.

1. Az Általános Szerződési Feltételek célja

1.1. A jelen Általános Szerződési Feltételek (továbbiakban: „ÁSZF” tartalmazzák az Ocsi-Pc Bt. (a továbbiakban: a „Szolgáltató”) által üzemeltetett honlapon www.ocsipc.hu internetes üzletben (a „Webshop”) történő vásárlás (ideértve a Webshop működésével, a megrendelésekkel és a teljesítéssel kapcsolatos) szabályait, továbbá a vásárlót megillető jogokat).

1.2. A Webshopon keresztül a felek termékek (ingó dolgok) egyedi adásvételére vonatkozó szerződéseket kötnek. Az egyes adásvételi szerződések határozott időre, mégpedig a Vevő (Vásárló) által megrendelt termékek tulajdonjogának szolgáltatására jönnek létre, ide nem értve a Szolgáltató nem, késedelmes vagy hibás teljesítéséből, szerződésszegéséből származó, vevő igényérvényesítésére nyitva álló határidőket.

1.3. A Webshopon keresztül történő áruvásárlás esetén jellemzően olyan fogyasztói szerződés jön létre, amelyet a szerződés szerinti termék nyújtására szervezett távértékesítési rendszer keretében a felek egyidejű fizikai jelenléte nélkül úgy kötnek meg, hogy a szerződés megkötése érdekében a szerződő felek kizárólag távollévők közötti kommunikációt lehetővé tévő eszközt, azaz olyan eszközt, amely alkalmas a felek távollétében – szerződés megkötése érdekében – szerződési nyilatkozat megtételére, alkalmaznak. A Webshop tekintetében ilyen, a távollevők közötti kommunikációt lehetővé tevő eszköz az elektronikus, internetes kapcsolat, amely a felek által üzemeltetett számítógépes eszközökön keresztül zajlik.

1.4. Az Általános Szerződési Feltételeket a Szolgáltató távollevők között több szerződés megkötése céljából egyoldalúan, a távollevők közreműködése nélkül előre határozta meg, azt a felek egyedileg nem tárgyalták meg.

1.5. A megrendelés leadását követően a szerződés, annak teljesítéséig szabadon és következmény nélkül módosítható, illetve lemondható. Erre telefonon és elektronikus levélben van lehetőség. A Felek között az áru megvásárlásával magyar nyelven létrejött szerződés írásba foglalt szerződésnek minősül, a Szolgáltató azt iktatja, és annak létrejöttét követő 5 évig őrzi.

1.5. Kérjük, amennyiben vásárlója, illetve aktív felhasználója kíván lenni a Webshopnak, figyelmesen olvassa el az Általános Szerződési Feltételeket, és kizárólag abban az esetben vegye igénybe szolgáltatásunkat, amennyiben minden pontjával egyetért, és kötelező érvényűnek tekinti magára nézve. A felhasználók a Webshop használatával elfogadják, hogy rájuk nézve a Webshop használata során az Általános Szerződési Feltételek rendelkezései irányadóak. A Webshop bármilyen módon történő használata esetén – ideértve azon megtekintéseket, amelyek nem zárulnak vásárlással – az Általános Szerződési Feltételek rendelkezései az irányadóak.

1.6. Az Általános Szerződési Feltételek elektronikus formában létező, magyar nyelven készült okirat, és az ennek alapján létrejövő jogviszonyokkal vagy a Szolgáltató tevékenységével kapcsolatosan magatartási kódexekre nem utal, mivel a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról szóló törvény szerinti magatartási kódex a Szolgáltató tevékenységére nem vonatkozik.

2. A Szolgáltató adatai

Cégnév:    Ocsi-Pc Kereskedelmi és Szolgáltató Betéti Társaság
Székhely címe:    6725 Szeged, Nemestakács utca 49.
Levelezési cím:    6725 Szeged, Nemestakács utca 49.
Átvételi pont/üzlet címe:    6725 Szeged, Nemestakács utca 49.
Nyilvántartó bíróság:    Szegedi Törvényszék Cégbírósága
Cégjegyzékszám:    06-06-014013
Adószám:    21810213-2-06
Adatkezelő:    Web&Service Kft.
Adatkezelési nyilvántartási szám:  NAIH-91201/2015.
Képviselő:    Ocskó Péter
    
Telefonszáma:    06-62/552-647
E.mail cím:    ocsipc@ocsipc.hu
Honlap:    www.ocsipc.hu

Bankszámlaszám:    10102842-58404400-01000006
Szerződés nyelve:    magyar
Személyes átvételi lehetőség:    a Szolgáltató által üzemeltetett átvételi ponton, üzletben lehetséges
A megrendelések feldolgozása:    a személyes feldolgozás munkanapokon, 09:00 – 17:00 óráig történik, automatizált eszközökkel – a tervezett és nem tervezett leállások kivételével – 7*24 órában
    
3. A Webshop működése

3.1. Bár a Webshop mind belföldről, mind külföldről elérhető az interneten keresztül, a Szolgáltató azonban kizárólag a Magyarország területére címzett megrendeléseket fogad el. A Szolgáltató Magyarország területén kívüli kiszállítást nem vállal, minden ilyen címre történő megrendelés érvénytelennek tekint.

3.2. A Webshop vásárlói nagykorú, cselekvőképes természetes személyek vagy jogi személyek lehetnek.

4. A termékek

4.1. A Webshopban, illetve a Webshop aloldalain termékismertetővel ellátott termékek vásárolhatók meg.

4.2. A Webshopban a Szolgáltató részletesen feltünteti a forgalmazott termékek nevét, leírását, a termékekről, vagy azok csomagolásáról fotót jelenít meg. A termékek adatlapján megjelenített képek – figyelemmel a gyártási folyamatra – eltérhetnek a valóságostól, illusztrációként szolgálnak. Nem vállalunk felelősséget a Webshopban megjelenő kép és a termék tényleges kinézete miatti különbözőség miatt.

4.3. A termékek a Szolgáltatótól a Webshopon keresztül, valamint az üzletben szermélyesen vásárolhatóak meg. A Webshopon keresztül internetes, csomagküldő kereskedelem keretén belül a megrendelt terméket a Szolgáltatóval szerződött Szállító cég (továbbiakban: Szállító) kézbesíti a vevő részére. A Szolgáltató lehetőséget biztosít a termékek személyes megvásárlására, illetve a megvásárolt termékek személyes átvételére az általa üzemeltetett átvételi ponton/ üzlethelyiségben.

5. A vásárlás menete

5.1.A vásárlás történhet személyesen, a Szolgáltató által üzemeltetett átvételi ponton/üzlethelyiségben, valamint a Szolgáltató által üzemeltetett Webshopban.

5.2. A Webshopban történő vásárlás regisztrációhoz kötött. A Vásárló a vásárlás megkezdése előtt – saját döntése alapján – regisztráció útján létrehoz egy felhasználói fiókot. A regisztráció alkalmávala vásárlás során használt személyes adatai eltárolásra kerülnek. A felhasználói fiók létrehozása könnyebbséget jelent a Webshopban történő ismételt vásárlások során; ekkor a fiókba történő bejelentkezés esetén személyes adatait nem kell ismételten megadni. A regisztrációnál minden *-al jelölt mező kitöltése kötelező. Ellenkező esetben a rendszer nem fogadja el a regisztrációt. Fontos egy telefonos elérhetőség megadása is, amin – kiszállítás esetén – a futár fogja keresni kiszállítás előtt.

5.3. Amennyiben a Vásárló a Webshopba való regisztráció folyamán tévesen adta meg adatát/adatait, vagy a regisztrációt követően változás következett be az adatai tekintetében, akkor azt a Vásárló köteles javítani, amint az tudomására jut. Az adat(ok) javítását a felhasználói profil „Profil szerkesztése” menüpont alatt teheti meg, ahol – a felhasználónév  kivételével – valamennyi adatát képes módosítani. Az adatok módosítása után a Vásárlónak szükséges beírnia a jelszavát a „Jelszó” mezőbe, majd a „Ment” gombra kattintani. Ekkor a Vásárló módosított adatai mentésre kerülnek.

5.4. A felhasználói fiók létrehozása során egy azonosítót és jelszót kell megadni, amelyek a későbbiekben Önt kellően azonosítják. Javasoljuk, hogy a jelszó legalább 8, de legfeljebb 16 karakterből álljon, kis és nagybetűket, számokat és speciális karaktereket is tartalmazzon. Nem javasoljuk könnyen kitalálható vagy személyéhez kötődő jelszó használatát. Amennyiben a felhasználói jelszavát elfelejti, a regisztráció során megadott elektronikus levelezési címére egyszer használható belépési jelszót küldünk, amely segítségével elfelejtett jelszava helyett újat tud megadni. A Szolgáltató a jelszavakat hozzá nem férhető, titkosított formában tárolja, így az eredeti jelszót a vásárló részére nem tudja visszafejteni és megadni.

5.5. Ha a felhasználói fiók kialakításának folyamán meggondolja magát, és törli a Kosár tartalmát, bármikor visszaléphet a Webshop főoldalára, az addig beírt adatai törlődnek.

5.6. A vásárlás során a Vásárlónak a Szolgáltató rendelkezésére kell bocsájtania azokat az adatokat, amelyek a rendelés teljesítéséhez, számla kiállításához, illetve a termék kiszállításához szükségesek. Ezek közé az adatok közé tartoznak elektronikus elérhetőségei is, pl. az elektronikus levelezési címe és telefonszáma.

5.7. A vásárlás során a Webshopban található termékek közül a megvásárolni kívántakat kiválasztja, beállítja a termékek darabszámát, majd a „Rendelhető” gombra kattintással ezeket megrendelésre kijelöli. Ekkor a megvásárlásra kerülő termékek megjelennek az ún. „Kosár” rovatban, ahol vásárlásának aktuális állapotát ellenőrizheti. Itt mód van a kiválasztott termék Kosárból való törlésére („Törlés” ikon), mennyiségének módosítására, illetve további termékek vásárlására úgy, hogy a „Kosár” rovatban már elhelyezett termékek nem törlődnek. A vásárló a vásárlási folyamat során a „Kosár” rovatban a megvásárolni kívánt termékek listáját bármikor megtekintheti.

5.8. A „Kosár” rovatban lévő termékkör véglegesítése előtt – amennyiben Ön rendelkezik kedvezményre jogosító kuponnal – a kedvezményt a kuponon szereplő kód (ún. kuponkód) alkalmazásával érvényesítheti. Ehhez a „Kupon aktiválás” rovatba a kuponkódot be kell írnia és rákattintani az „Aktiválás” gombra. A Webshop számlázási rendszere a kedvezményt automatikusan figyelembe veszi és a fizetendő összeget eszerint számítja. A rendszer figyeli a már felhasznált kuponokat, egy kupon csak egy alkalommal használható fel. A rendszer nem alkalmas arra, hogy a kupon felhasználásának jogszerűségét ellenőrizze, így amennyiben kedvezményre jogosító kuponnal rendelkezik, kérjük, hogy azt megfelelő biztonsággal kezelje; a kuponok nem az arra jogosult által történő felhasználásával kapcsolatos felelősségét a Szolgáltató kizárja. Ugyanakkor fenntartja magának a jogot, hogy a kedvezmény igénybevételének jogszerűségét szükség esetén vizsgálja, jogtalan igénybevétel esetén a kedvezményt, akár utólagosan is, megvonja.

5.9. Ha a vásárló nem kíván több terméket hozzáadni az általa megvásárolni kívánttermékek listájához, akkor a „Kosár” rovatbana „Rendelés véglegesítése” gombra kattintva a „Rendelés véglegesítése” oldalra kerül átirányításra. Itt nyílik lehetősége az adatai ellenőrzésére. Amennyiben a Vásárló módosítani kívánja adatait, úgy arra módja van az „Irány a Profiladatok szerkesztéséhez” gombra kattintva a „Profiladatok szerkesztése” menüpontra irányítja át a Vásárlót, ahol lehetősége van adatai módosítására, majd annak mentése után, a „Vissza a Rendelés véglegesítéséhez” gombra kattintva visszatérhet a „Rendelés véglegesítése” oldalra és folytathatja a rendelés folyamatát. Itt lehetősége van továbbá arra is, hogy az átvételi és fizetési módok közül válasszon. Az átvétel és a fizetés módjai a következőek lehetnek:
(a) Készpénzes fizetés, bolti átvétellel: Ebben az esetben a megrendelt termék(ek) átvétele, valamint a vételárának/vételáruknak kiegyenlítése a Szolgáltató üzlethelyiségében történik;
(b) Előre utalásos fizetés, bolti átvétellel: Ekkor a megrendelt termékek átvétele a Szolgáltató üzlethelyiségében történik, a vételár/vételárak kiegyenlítése pedig az átvétel előtt, banki átutalással történik. Ilyenkor a megrendelt termékek árának kiegyenlítése céljából díjbekérő kerül kiküldésre a Vásárló részére az általa regisztrációkor megadott e-mail címre. Az átvétel/átadás feltétele a termék(ek) árának/árainak jóváíródása a Szolgáltató bankszámláján;
(c) Kiszállítás előre utalással:Ilyenkor a megrendelt terméket a Szolgáltató átadja a Szállító számára, aki kiszállítja ki a vásárló által a regisztráció során megadott szállítási címre, a megrendelt termék(ek) vételárának/vételárainak kiegyenlítése pedig banki átutalással történik. Ilyenkor a megrendelt termékek árának kiegyenlítése céljából díjbekérő kerül kiküldésre a Vásárló részére az általa regisztrációkor megadott e-mail címre. A kiszállítás megkezdésének, illetve a megrendelt termék(ek) Futárnak történő átadásának feltétele, hogy a megrendelttermék(ek) vételára jóváíródjon a Szolgáltató bankszámláján.
(d) Kiszállítás utánvéttel: Ebben az esetben a Szolgáltató átadja a Szállító számára a megrendelt terméke(ke)t, a termék(ek) árának/árainak kiegyenlítése pedig a Szállítónál, a megrendelt termék(ek) átadásakor történik.
A rendelés véglegesítésének feltétele, hogy a Vásárló „Az Általános Szerződési Feltételeket elolvastam és azokat elfogadom.” előtti négyzetbe belekattintson, azaz elfogadja az ÁSZF-et. A Vásárló a „Rendelés véglegesítése” oldalon tájékoztatást kap a megrendelt termék(ek árán/árain felül felmerülő egyéb költségekről (szállítási díj, utánvételi díj, biztosítási díj). Ezen díjakról részletes tájékoztatást jelen ÁSZF 7.6. pontja ad.
Amennyiben a Vásárló meggondolta vásárlási szándékát, a vásárlástól lehetősége van elállni a „Kosár” rovatban a termék(ek) mellett szereplő „Törlés” ikon(ok)ra kattintva.
A megrendelés véglegesítésének feltétele, hogy a Vásárló „Az Általános Szerződési Feltételeket elolvastam és azokat elfogadom.” előtt található négyzetbe belekattintson, azaz elfogadja jelen ÁSZF-et. Ezután a „Megrendelem” gombra kattintva a Vásárló megrendelése véglegesítődik.

5.10.A Vásárlónak a megrendelés elküldésével fizetési kötelezettsége keletkezik. Kérjük, kizárólag abban az esetben rendelje meg a termékeket, amennyiben ki tudja fizetni annak árát és a 7.6. fejezetben részletezett kapcsolódó díjakkal. Az át nem vett, visszaküldött csomagok esetén, a termék újra küldését kizárólag a termékek ellenértékének és a kapcsolódó költségek és díjak előre történő átutalása – kiegyenlítése esetén áll módunkban ismételten elindítani.

5.11. A Vásárló az általa megrendelt termékeket a felhasználói fiókjának „Rendeléseim” menüpontja alatt tekintheti meg. E menüpont alatt tájékozódhat a rendelés dátumáról, a megrendelt termék nevéről és áráról, a termék beszerzésének állapotáról, a terméknek az üzletbe, valamint a Vásárlóhoz való érkezésének várható időpontjáról, továbbá az átvétel és a fizetés módjáról.

5.12. A Vásárlónak lehetősége van a „Számítógép kalkulátor” menüpont alatt számítógépes konfiguráció összeállítására, valamint az összeállított konfiguráció elmentésére. Az így készült árajánlat elmentésére a felhasználói fiókba való bejelentkezés után van lehetőség, és a felhasználói profil „Árajánlataim” menüpont alatt a későbbiekben is visszakereshető. Minden árajánlat egyedi azonosítóval rendelkezik, amelyek alapján az árajánlat bármikor megrendelhető. Mivel az árajánlat érvényessége 1 hét – amint az az árajánlaton is feltüntetésre kerül –, így az 1 héten túli megrendelés esetén az árakat nem tudjuk garantálni. Amennyiben a rendelés az árajánlat-adástól számítva 1 héten túl történik, a Szolgáltató fenntartja az árváltoztatás jogát.

6. A megrendelések feldolgozása és teljesítése

6.1 A megrendelések feldolgozása részben személyes közreműködéssel, részben pedig automatizált adatfeldolgozás útján történik. A megrendelések személyes feldolgozás munkanapokon, 09:00 – 17:00 óráig történik, az automatizált eszközökkel történő feldolgozás pedig – a tervezett és nem tervezett leállások kivételével – 7*24 órában. A megrendelések leadására 7*24 órában van lehetőség, ide nem értve a tervezett és nem tervezett leállások idejét.

6.2 A Webshopban történő megrendelését megadott elektronikus levélcímén e-mail formában visszaigazoljuk. A vásárlás folyamata a visszaigazoló e-mail kézbesítésével befejezett. Kérjük, amennyiben ezt a visszaigazolást legkésőbb 24 órán belül nem kapja meg (és az e-mail elektronikus levelezési rendszerében a kéretlen reklámlevelek (ún. spam) közé sem került automatikusan elhelyezésre), ezt elérhetőségeink valamelyikén jelezze. A Szolgáltató kizárja felelősségét a visszaigazolás a vásárló által megadott adatok pontatlanságából vagy a levelezési rendszerének telítettségéből eredő kézbesíthetetlenségéért.

6.3. A Webshopban történő rendelésről a Szolgáltató által küldött elektronikus levélben a következők szerepelnek:
(a) a Vásárló neve, telefonszáma, valamint e-mail címe;
(b) a megrendelt termékek nevének tételes listája a megrendelés pillanatában esedékes árukkal;
(c) a megrendelt termékek után fizetendő egységár, netto ár, valamint bruttó ár tételenként és összesen;
(d) a fizetés és átvétel módja;
(e)előre utalásos fizetés – mind a boltban, mind a kiszállításnál előre utalással történő átvétel – esetén a Szolgáltató neve, bankszámlaszáma, a rendelés azonosítószáma, valamint a megrendelés teljesítéséhez szükséges díjbekérő;
(f) a szállítási cím;
(g) valamint a számlázási cím.
A megrendelés véglegesítése előtt a Vásárló tájékoztatást kap a „Rendelés véglegesítése” oldalon a Vásárlót a termék(ek) vételárán/vételárain felül terhelő esetleges további költségekről (tranzakciós illeték, bruttó fuvardíj küldeményenként, küldemények utánvételi díja, biztosítási díj), amelyeketjelen ÁSZF 7.6. pontja is tartalmaz.

6.4. A megrendelés elektronikus úton megkötött szerződésnek minősül, amelyre a polgári törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvényben foglaltak irányadóak. A szerződés a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014 (II.26.) Korm. rendelet hatálya alá tartozik, és szem előtt tartja a fogyasztók jogairól szóló Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU irányelvének rendelkezéseit.

6.5. Ha a Vásárló a rendelését már elküldte a Szolgáltató részére és hibát vesz észre a visszaigazoló e-mailben szereplő adatok tekintetében, azt 1 napon belül jeleznie kell a Szolgáltató felé.

6.6. Amennyiben a Szolgáltató minden gondossága ellenére hibás ár kerül a Webshop felületére, különös tekintettel a nyilvánvalóan téves, pl. a termék közismert, általánosan elfogadott vagy becsült árától jelentősen eltérő, esetleg rendszerhiba miatt megjelenő "0" Ft-os vagy "1" Ft-os árra, akkor a Szolgáltató nem köteles a terméket hibás áron szállítani, hanem felajánlhatja a helyes áron történő szállítást, amelynek ismeretében a Vásárlóelállhat vásárlási szándékától.

6.7. Ha Szolgáltató szerződésben vállalt kötelezettségét azért nem teljesíti, mert a szerződésben meghatározott termék nem áll rendelkezésére, erről a megrendelőt haladéktalanul tájékoztatja, valamint vásárló által fizetett összeget haladéktalanul, de legkésőbb 8 (nyolc) munkanapon belül visszatéríti.

6.8. A Szolgáltató nem vállal felelősséget az egyes termékek műszaki jellemzőinek, ismertetőinek, leírásainak a gyártó, vagy rajta kívül álló okok miatti előzetes bejelentés nélküli változása miatt. A Szolgáltató fenntartja a jogot a már visszaigazolt megrendelések visszautasítására, amennyiben az említett változások miatt a megrendelést nem vagy nem a megrendelés szerint képes teljesíteni. A megrendelés részben történő teljesítésére kizárólag a vásárlóval történő egyeztetést követően kerülhet sor. A termék vételárának előre történő kiegyenlítése esetén a vásárló által fizetett összeget haladéktalanul, de legkésőbb 8 (nyolc) munkanapon belül visszautalásra kerül az összeg küldőjének részére.

7. A termék átvétele, kiszállítása

7.1. A termékek átvétele kétféleképpen lehetséges: az átvételi ponton/üzlethelyiségben, valamint kiszállítással.

7.2. A termékek személyes átvételére a Szolgáltató által üzemeltetett átvételi ponton/üzlethelyiségben van lehetőség, nyitvatartási időben.

7.3. A kiszállítást a Szolgáltatóval szerződött Szállító végzi. A Szolgáltató által átadott árut a Szállító kiszállítja a vásárló által megadott címre, leellenőrzi a szükséges vásárlói adatokat, az áru ellenértékét – utánvétes fizetés esetén – átveszi. A Szállító tevékenységét az adatok tárolása, feldolgozása és kezelése tekintetében is teljes titoktartási kötelezettség mellett végzi.

7.4. Kiszállítást Magyarország teljes területére lehet kérni. Szállítási címként szerepelhet a lakás, vagy akár a munkahely címe is. A szállítási cím eltérhet a számlázási címtől. Szállítási címként azt a címet érdemes megjelölni, ahol nagy valószínűséggel tartózkodik a szállítás várható időpontjában.

7.5. Kiszállítást munkaszüneti, szabad-, illetve ünnepnapokon nem tudunk biztosítani.

7.6.A kiszállítással során a Megrendelő által a megrendelt termék(kek) vételárán felül további díjak merülhetnek fel, amelyeket a Megrendelő köteles megfizetni. Ezen további díjak közé tartozik:
(a) a szállítási díj: A szállítási díj bruttó szállítási díj, a megrendelt termék(ek) súlya alapján kerül megállapításra és küldeményenként értendő. A súlyhatárokat az alábbi táblázat foglalja össze:

Súly    Bruttó fuvardíj/küldemény
0-2 kg    1 290 Ft
2,1-20 kg    2 290 Ft
20,1-45 kg    3 490 Ft
45-100 kg    7 290 Ft
100,01-330 kg    13 290 Ft

(b) az utánvételi díj: Az utánvételi díj bruttó díj, a beszerzendő áruérték alapján kerül megállapításra és küldeményenként értendő. Az utánvételi díjak értékét az alábbi táblázat tartalmazza:

Beszerzendő áruérték    Szolgáltatás bruttó díja
10 000 Ft-ig    200 Ft
10 000 – 30 000 Ft-ig    400 Ft
30 001 – 60 000 Ft-ig    720 Ft
60 001 – 100 000 Ft-ig    920 Ft
100 001 – 150 000 Ft-ig    1 150 Ft
150 001 Ft-tól    Az utánvételi összeg 1%-a.

(c) a biztosítási díj: Az árak 10 000 Ft értékig automatikusan tartalmazzák az értékbiztosítást. A 10 000 Ft feletti részre a biztosítási díja 1 000 Ft-onként 50 Ft.
(d) a tranzakciós illeték: A vonatkozó jogszabályok szerint 2013. január 1-től az utánvétkezelést tranzakciós illeték terheli, amelyet Ügyfeleinknek kell megfizetniük. A tranzakciós illeték mértéke 0,2%.

7.7. A megrendelt termék(ek) kiszállítási határideje(i) az alábbiak szerint alakulnak:
(a) Amennyiben a megrendelt termék(ek) raktáron van(nak), akkor az(oka)t 2-4 munkanap alatt kerül(nek) kiszállításra.
(b) Ha a megrendelt termék(ek) nincs(enek) raktáron, akkor a szállítási határidő 5-15 nap.
(c) Az egyedi megrendelések esetén a szállítási határidő 4-6 hét is lehet.

7.8.A terméke(ke)t kiszállítás esetén az üzletbe való beérkezést követő munkanapon, de legkésőbb a fizetendő pénzösszeg bankszámlánkon történő jóváírását követően adjuk át a szállítást végző partnerünknek. Kérjük, rendelésének állapotával kapcsolatban figyelje afelhasználói fiókjában található „Rendeléseim” menüpontot.

7.9. A kiszállításra munkanapokon 8:00 – 17:00 között kerül sor. Kérjük, szállítási címként a megrendelés folyamata során olyan címet adjon meg, ahol a termék átvétele folyamatosan biztosított.

7.10. Amennyiben az első kézbesítési kísérlet sikertelen, a Szállító értesítést követően felveszi Önnel a kapcsolatot, és előzetesen egyeztetett időpontban újból kiszállítja a csomagot. Két sikertelen kézbesítési kísérletet követően ismételt kézbesítést csak a sikertelen kézbesítés miatt felmerülő összes költség megfizetését követően kíséreljük meg. A kézbesítés Ön érdekkörében felmerült sikertelensége esetén a megrendelt termék(ek) vételárát, illetve az egyéb megfizetett költségeket nem térítjük vissza.

7.11. A jótállási jegy (amennyiben a termékre a Szolgáltató vagy más személy jótállást vállalt vagy a jótállás nyújtására jogszabály alapján köteles) a csomaggal együtt kerül Önnek átadásra.

7.12. Kérjük, hogy a csomagot kézbesítéskor a Szállító jelenlétében vizsgálja meg, amennyiben a termékeken, csomagoláson sérülést észlel, kérje erről jegyzőkönyv felvételét. Sérült csomag vagy termék átvételére a vásárló nem köteles. Utólagos, jegyzőkönyv nélküli panasz elfogadására a Szolgáltató nem köteles.

8. Szerzői jog

8.1. A Webshop és az azon található tartalmak a szerzői jog védelme alatt állnak, az azzal kapcsolatos vagyoni jogok gyakorlására a Szolgáltató kizárólagosan jogosult.

8.2. A Szolgáltató fenntart magának minden jogot a Webshop, annak bármely részlete és az azon megjelenő tartalmak (ideértve az ott található képeket, szövegeket, dokumentumokat is) tekintetében. Tilos a Webshopon megjelenő tartalmak vagy azok bármely részletének letöltése, elektronikus tárolása, feldolgozása és értékesítése a Szolgáltató előzetes írásos hozzájárulása nélkül.

8.3. A Szolgáltató előzetes – azonban se nem kizárólagos, se nem átruházható – írásbeli felhasználási engedélyt ad ahhoz, hogy a Webshopon megjelenő tartalmakat eredeti formában, kizárólag saját használat céljára a felhasználó számítógépére letöltse, ott rögzítse, illetve kinyomtassa, de nem arra, hogy harmadik fél számára bármilyen formában hozzáférhetővé tegye. Ez a felhasználási engedély kizárólag a weboldalak egy eredeti példányának kezelését, illetve annak archiválását teszi lehetővé.

9. Fizetések, fizetési feltételek

9.1. A távollévők közötti kommunikáció költségei (elektronikus adatkapcsolat, telefonhívások díja) minden esetben azt a felet terheli, amelynél ez a költség felmerült.

9.2. Az adásvétellel kapcsolatosan a vevőt terhelő költségek (i) a termék vételára, és (ii) a szállítási és utánvételi díj, valamint az esetlegesen felmerülő biztosítási díj. A Szolgáltató egyéb költséget vagy díjat a vevővel szemben nem érvényesít.
Készpénzkímélő fizetési eszköz használata esetében a vevőt banki díjak és költségek terhelhetik. A vonatkozó jogszabályok szerint 2013. január 1-től az utánvétkezelést tranzakciós illeték terheli, amelyet a Vásárlónak kell megfizetnie. A tranzakciós illeték mértéke 0,2%.
A szállítási, utánvételi és az esetlegesen felmerülő biztosítási költséget a jelen ÁSZF 7.6. pontja tartalmazza.

9.3. A termékek általános forgalmi adót is tartalmazó vételára termékenként, az adott termék után kerül feltüntetésre.

9.4. A fizetendő végösszeg a megrendelés összesítője és a visszaigazoló e-mail alapján minden költséget tartalmaz.

9.5. A Webshopban található termékek vételára, valamint a szállítási, utánvételi és az esetlegesen felmerülő biztosítási díj minden esetben magyar forintban kerülnek meghatározásra és tartalmazzák az alkalmazandó általános forgalmi adóösszegét is.

9.6. A Szolgáltató a vásárlással kapcsolatosan a vevőtől letétet vagy pénzügyi biztosítékot nem kér és nem fogad el.

9.7. A termék megvásárlásával kapcsolatosan a vételár kiegyenlítésére – a Szolgáltató útján vagy közreműködésével – fogyasztói kölcsön nem vehető igénybe.

9.8. A számviteli és adójogszabályoknak megfelelően és az általuk előírt adattartalmú számlát a Szolgáltató a Vásárló által megjelölt  elektronikus levelezési címre küldi meg elektronikus számla formájában. A számla azonban csak kinyomtatva minősül érvényesnek.

9.9. A termék ellenértékét a Vásárló – a saját választása alapján – kiegyenlítheti készpénzzel a Szolgáltató által üzemeltetett átvételi ponton/üzlethelyiségben, utánvéttel a Szállítónál vagy bankszámlára történő előre utalásrévén.

9.10. Készpénzes fizetésre az átvételi ponton/üzlethelyiségben vagy utánvéttel van lehetőség. Utánvétes fizetés esetén a termék vételárát, valamint a szállítási, utánvételi és az esetlegesen felmerülő biztosítási díjata Vásárló készpénzfizetéssel egyenlíti ki a Szállítónál.

9.11. Amennyiben a Vásárló a bankszámlára történő utalást választja, az előre fizetést jelent. Az előre utalásos fizetés esetén a megrendelést visszaigazoló e-mail tartalmazza aSzolgáltató nevét, bankszámlaszámát, a rendelés azonosítószámát, valamint a megrendelés teljesítéséhez szükséges díjbekérőt. Amennyiben a díjbekérőben szereplő fizetési határidőn belül nem egyenlíti ki a feltüntetett összeg(ek)et, a megrendelését töröljük.

10. Az elállási jog

10.1. A Webshopban megrendelt termékekre vonatkozó szerződéstől a Ptk. szerinti fogyasztónak minősülő Vásárló (i) a szerződés megkötésétől a termék átvételéig bármikor, illetve (ii) a termék kézhezvételétől számított 14 (tizennégy) munkanapon belül elállhat. Amennyiben eddig az időpontig írásbeli megerősítést (visszaigazolást) nem kapott a Ptk. szerinti fogyasztónak minősülő vásárló, elállási jogát a megerősítés kézhezvételétől számított 14 nap elteltéig gyakorolhatja.

10.2. A Ptk. szerinti fogyasztónak minősülő Vásárlót az elállással kapcsolatosan indokolási kötelezettség nem terheli.

10.3. Írásban történő elállás esetén azt határidőben érvényesítettnek kell tekinteni, ha a Ptk. szerinti fogyasztónak minősülő Vásárló nyilatkozatát a jelen Általános Szerződési Feltételek 1. számú Mellékletében szereplő minta felhasználásával vagy egyértelmű kijelentés formájában a határidő lejárta előtt a Szolgáltató bármely ügyfélkapcsolati pontjára (ideértve a Szolgáltató jelen Általános Szerződési Feltételekben feltüntetett székhelyét, ügyfélszolgálati telefax számát, illetve ügyfélszolgálati elektronikus levelezési címét) elküldi. Az elállás elektronikus levél formájában is elküldhető. Az elektronikus úton megküldött elállást a Szolgáltató a megküldést követően haladéktalanul, legkésőbb 2 munkanapon belül visszaigazolja.

10.4. Elállás esetén a Ptk. szerinti fogyasztónak minősülő vásárló köteles az elállással érintett terméket a Szolgáltató részére, annak jelen Általános Szerződési Feltételekben feltüntetett székhelyére  visszajuttatni. A Ptk. szerinti fogyasztónak minősülő vásárló köteles a terméket indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 (tizennégy) napon belül visszaküldeni vagy átadni. A határidő betartottnak minősül, ha a 14 (tizennégy) napos határidő letelte előtt elküldi a terméket. A Ptk. szerinti fogyasztónak minősülő vásárló viseli az elállási jog gyakorlása miatt a termék visszaszolgáltatásával kapcsolatban közvetlenül felmerült költségeket, de ezenfelül egyéb költség nem terheli.

10.5. A Szolgáltató köteles a Ptk. szerinti fogyasztónak minősülő Vásárló által kifizetett összeget haladéktalanul, de legkésőbb az elállást követő 14 (tizennégy) napon belül visszatéríteni, ideértve a szállítási és kezelési költséget is. Termék adásvétele esetén a Szolgáltató mindaddig visszatarthatja a vételár visszafizetését, amíg a Ptk. szerinti fogyasztónak minősülő vásárló a terméket vissza nem szolgáltatta vagy kétséget kizáróan nem igazolta, hogy azt a Szolgáltató részére visszaküldte; a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni. A visszatérítés során a Szolgáltató az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési módot alkalmazza, kivéve, ha a Ptk. szerinti fogyasztónak minősülő vásárló más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten hozzájárul.

10.6. A Szolgáltató követelheti a termék nem rendeltetésszerű használatából eredő kárának megtérítését. A Ptk. szerinti fogyasztónak minősülő vásárló kizárólag akkor vonható felelősségre a termékben bekövetkezett értékcsökkenésért, ha az a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használat miatt következett be.

10.7. Amennyiben a fogyasztónak minősülő Vásárló nem a legkevésbé költséges, szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozást választja, akkor elállás esetén az ebből adódó többletköltséget a Szolgáltató nem köteles megtéríteni.


11. Szavatosság és jótállás

11.1. Jótállás

11.1.1. A Szolgáltató a termékekre szerződéses jótállást vállalhat vagy a termékre az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet rendelkezési szerint kötelező jótállás vonatkozhat.

11.1.2. A kötelező jótállás tartama 1 (egy) év. A gyártó saját döntése alapján ennél kedvezőbb jótállási időt is vállalhat, ez esetben a jótállás tartamára az lesz az irányadó.

11.1.3. A jótállás részletes feltételeit az adott termékre vonatkozó jótállási jegy tartalmazza. Használt termékek esetében a jótállás időtartama – a termék függvényében – 1 (egy) vagy 6 (hat) hónap.

11.1.4. A Szolgáltató jótállás esetén köteles a jótállás időtartama alatt a jótállást keletkeztető jognyilatkozatban vagy jogszabályban foglalt feltételek szerint helytállni a hibás teljesítésért. Mentesül a jótállási kötelezettség alól, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés (azaz a termék vásárlónak történő átadása) után keletkezett.

11.1.5. A jótállás a jogosultnak jogszabályból eredő jogait nem érinti.

11.1.6. A jótállásból eredő jogokat a dolog tulajdonjogának átruházása esetén az új tulajdonos érvényesítheti a jótállást vállaló kötelezettel szemben.

11.1.7. A jótállási igény a jótállási határidőben érvényesíthető. A jótállási határidő a termék Vásárló részére történő átadásával, vagy ha az üzembe helyezést a Szolgáltató vagy annak megbízottja végzi, az üzembe helyezés napjával kezdődik. Ha a jótállásra kötelezett kötelezettségének a jogosult felhívására – megfelelő határidőben – nem tesz eleget, a jótállási igény a felhívásban tűzött határidő elteltétől számított három hónapon belül akkor is érvényesíthető bíróság előtt, ha a jótállási idő már eltelt. E határidő elmulasztása jogvesztéssel jár.

11.1.8. A jótállásból eredő igények a jótállási jeggyel érvényesíthetők. Jótállási jegy hiányában a jótállási igények érvényesítésének feltétele, hogy a Szolgáltató elmulasztotta a jótállási jegy fogyasztó részére történő átadását, de a vásárló bemutatja az ellenérték megfizetését igazoló bizonylatot.

11.2. Kellékszavatosság

11.2.1. A Vásárló a Szolgáltató hibás teljesítése esetén a Szolgáltatóval szemben a Ptk. szabályai szerint kellékszavatossági igényt érvényesíthet.

11.2.2. A vásárló által – választása szerint – a Szolgáltatóval szemben a következő kellékszavatossági igényeket érvényesítheti: (i) kijavítást vagy (ii) kicserélést, kérhet, kivéve, ha az ezek közül a Vásárló által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a Szolgáltató számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti (iii) az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy (iv) a hibát a vállalkozás költségére a Vásárló is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy (v) – végső esetben – a szerződéstől is elállhat.

11.2.3. A Vásárló a választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban a vásárló viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot.

11.2.4. A szavatossági igényt a termék minden olyan hibája miatt határidőben érvényesítettnek kell tekinteni, amely a megjelölt hibát előidézte.

11.2.5. Ha a jogosult a szavatossági igényét a terméknek – a megjelölt hiba szempontjából – elkülöníthető része tekintetében érvényesíti, a szavatossági igény a termék egyéb részeire nem minősül érvényesítettnek.

11.2.6. Ha a termék meghibásodásában a vásárló terhelő karbantartási kötelezettség elmulasztása is közrehatott, a szavatossági kötelezettség teljesítésével felmerült költségeket közrehatása arányában a vásárló köteles viselni, ha a dolog karbantartására vonatkozó ismeretekkel rendelkezett, vagy ha a Szolgáltató e tekintetben tájékoztatási kötelezettségének eleget tett.

11.3. Termékszavatosság

11.3.1. A Ptk. szerinti fogyasztónak minősülő Vásárló a hibás termék gyártójával szemben a Ptk. szabályai szerint termékszavatossági igényt érvényesíthet. A termék akkor hibás, ha nem felel meg a terméknek a gyártó által történt forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek, vagy nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.

11.3.2. A termékszavatosság körében a fogyasztó azt követelheti, hogy a gyártó (vagy a forgalmazónak minősülő Szolgáltató) (i) a termék hibáját javítsa ki, vagy (ii) – ha a kijavítás megfelelő határidőn belül, a fogyasztó érdekeinek sérelme nélkül nem lehetséges – a terméket cserélje ki.

11.3.3. Csere esetén a kicserélt termékre, kijavítás esetén a termék kijavítással érintett részére vonatkozó kellékszavatossági kötelezettség a gyártót terheli.

11.3.4. A gyártó akkor mentesül a termékszavatossági kötelezettség alól, ha bizonyítja, hogy
(a) a terméket nem üzleti tevékenysége vagy önálló foglalkozása körében gyártotta vagy forgalmazta;
(b) a termék forgalomba hozatalának időpontjában a hiba a tudomány és a technika állása szerint nem volt felismerhető; vagy
(c) a termék hibáját jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazása okozta.

11.4. A vásárló kellékszavatossági igénye 1 (egy) év, a Ptk. szerinti fogyasztónak minősülő vásárló kellékszavatossági igénye a teljesítéstől (a termék vásárlónak történő átadásától) számított 2 (két) év alatt évül el.

11.5. Jótállási, kellék- és termékszavatossági igények egymás mellett párhuzamosan, egyidőben nem érvényesíthetők.

11.6. A jótállási, illetve szavatossági idő alatt felmerült, jótállás vagy szavatosság körébe tartozó hibákat a Szolgáltatónak (termékszavatosság esetén a gyártónak is) költségmentesen ki kell javítania, kicserélni vagy újra szolgáltatni a terméket.

11.7. A szavatossági kötelezettség teljesítésével kapcsolatos költségek kellékszavatosság esetén a Szolgáltatót, termékszavatosság esetén a gyártót (vagy a forgalmazónak minősülő Szolgáltatót) terhelik.

11.8. A vásárló a jótállási és szavatossági igényeit a hiba felfedezése után késedelem nélkül köteles a Szolgáltatóval (vagy termékszavatosság esetében a gyártóval, ha igényét a vásárló vele szemben kívánja érvényesíteni) közölni. A Ptk. szerinti fogyasztónak minősülő vásárló és Szolgáltató közötti szerződés esetén a hiba felfedezésétől számított két hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni.

12. Az adatkezelés

12.1. A Szolgáltató elkötelezett felhasználói és partnerei személyes adatainak védelmében, különös tekintettel a vásárlók információs önrendelkezési jogának tiszteletben tartására. A Szolgáltató a személyes adatokat bizalmasan kezeli, és megtesz minden olyan biztonsági, technikai és szervezési intézkedést, mely az adatok biztonságát garantálja.

12.2. A Vásárló felelőssége, hogy az Általános Szerződési Feltételekben részletezett adatkezelési szabályokat megismerje. A Vásárló a megrendeléssel – a jelen Általános Szerződési Feltételek részeként – kijelenti, hogy a személyes adatainak kezelésével kapcsolatos tájékoztatót megismerte, ennek alapján önkéntesen és szabad elhatározásából döntött a Webshopban történő vásárlás mellett, elfogadva a személyes adatainak kezelésére vonatkozó szabályokat.

12.3. A Webshopban történő vásárlás során a Szolgáltató a Vásárló személyes adatait kezeli. A Szolgáltató különleges adatnak minősülő személyes adatot (faji eredetre, nemzetiséghez tartozásra, politikai véleményre vagy pártállásra, vallásos vagy más világnézeti meggyőződésre, érdek¬képviseleti szervezeti tagságra, szexuális életre, egészségi állapotra, kóros szenvedélyre, továbbá bűnügyi előéletre vonatkozó személyes adat) egyáltalán nem kezel. A személyes adatok kezelésének jogalapja az érintett önkéntes hozzájárulása, adatszolgáltatása.

12.4. Amennyiben a Vásárló nem regisztrál felhasználói fiókot, illetve a Webshopon keresztül történő vásárlást a megrendelés véglegesítése előtt abbahagyja, az esetleg már szolgáltatott személyes adatai nem kerülnek elmentésre. A felhasználói fiók törlését – kivéve a már teljesült megrendelések adatait, amelyekkel kapcsolatos adatmegőrzési határidőket a számviteli és adójogszabályok tartalmazzák – követően a vásárló személyes adatai törlésre kerülnek, a felhasználói fiók törlését a Szolgáltató az adatkezelési hozzájárulás visszavonásaként értelmezi.

12.5. A Szolgáltató a vásárlók személyes adatait automatizáltan, elektronikus formában kezeli, az adatkezelés során adatfeldolgozót nem vesz igénybe; személyes adatot harmadik személynek csak a jelen Általános Szerződési Feltételekben írtak szerint ad át. Az adatkezelés helyszíne Magyarország, a Szolgáltató mindenkori székhelye.

12.6. A Szolgáltató a személyes adatokat egyrészt a megrendelés teljesítéséhez, ügyfélkiszolgáláshoz, számlázáshoz, továbbá üzleti kommunikáció (direkt marketing üzenetek) céljára kezeli.

12.6.1. A vásárló a megrendelés teljesítéséhez, ügyfélkiszolgálás, számlázás céljára szükséges személyes adatait a vásárlás során teljes körűen és valósan köteles megadni. Ezek a személyes adatok a következők:
(a) vezetéknév, keresztnév, illetve cégnév;
(b) lakcím, illetve székhely;
(c) kézbesítési (szállítási) cím;
(d) elektronikus levelezési cím;
(e) vezetékes és/vagy mobil telefonszám;
(f) számlázási cím;
(g) cégek esetén adószám;
A Szolgáltató felhívja a vásárlók figyelmét, hogy a szerződés teljesítésével a megadott személyes adatok meghatározott körének (név és lakcím) kezelése a számviteli (a számvitelről szóló 2000. évi C. törvény 169. §. (2) bek.) és adójogszabályok alapján kötelező, ennek időtartama 8 (nyolc) év. A törvény által meghatározott adatkezelés miatt ezen adatok törlésére az érintett kérelme esetén sincs jogi lehetőség.

12.7. A Szolgáltató a 14.6 pontban írtakon túl a tranzakcióhoz, illetve a megrendeléshez kapcsolódó adatokat az ügyfél által megadott adatokat, továbbá, a tranzakció dátuma, ideje, összege, adatokat is rögzíti és tárolja rendszereiben. Az adatkezelés célja a vásárlói élmény fokozása, illetve a jogellenes felhasználói magatartások, visszaélések szűrése és megelőzése. Az adatkezelés tartama az adat keletkezésétől számított 30 (harminc) nap.

12.8. A Szolgáltató a Webshop meglátogatása során esetlegesen ún. cookie-kat, névtelen azonosítókat (karaktersorozatból álló kisméretű fájl) helyezhet el számítógépén. A cookie-k segítenek a szolgáltatás biztosításában, esetenként a cookie-k hiányában a vásárlás, illetve a Webshop teljes körű használata nem biztosítható. A cookie-k használatával a Webshop nyomon tudja követni beállításait, látogatásait és „emlékszik” az oldal korábbi látogatására, amely a honlap használatát felhasználó barátabbá teszi. A böngészőjének beállításaiban lehetősége van a cookie-k fogadását letiltani, illetve a már elhelyezett cookie-kat a cache kiürítésével véglegesen törölni. A cookie-k törlésével a Webshop korábbi egyedi beállításai (pl. jelszó megjegyzése, nyelvi beállítások), preferált információk elvesznek, illetve a lap megjelenítése lassulhat.

12.9. A vásárló a személyes adatai kezeléséről való tájékoztatását, személyes adatainak törlését, zárolását, helyesbítését vagy kiegészítését a vásárló a regisztrált felhasználói fiókjában, ennek hiányában a Szolgáltató kapcsolattartási pontján kérheti. Ezt a kérelmét a vásárló ingyenesen, minden díjfizetési kötelezettség nélkül terjesztheti elő. Amennyiben a vásárló által megadott adatkör tekintetében jogszabály kötelezően adatkezelési kötelezettséget, adatmegőrzési határidőt nem határoz meg, a Szolgáltató az érintett személyes adatait törli. A vásárló személyes adatainak kezeléséről való tájékoztatása akkor ingyenes, ha az érintett a tárgyévben azonos adatkörre vonatkozó tájékoztatási kérelmet még nem nyújtott be a Szolgáltatóhoz, egyébként a tájékoztatás költségtérítés ellenében biztosított. A Szolgáltató a vásárlók személyes adatokkal kapcsolatos megkereséseit legkésőbb 30 (harminc) napon belül megválaszolja.

12.10. A Szolgáltató az adatkezelését az adatbiztonsági elvárásoknak való megfeleléssel teljesíti. Ebben a körben megteszi mindazon technikai és szervezési intézkedéseket, valamint kialakítja azon eljárási szabályokat, amelyek az adat- és titokvédelmi követelmények teljesüléséhez szükségesek.

12.11. A 12.6.1-es pontban foglalt személyes adatokat – és utánvét esetén a fizetendő összeget – a Szolgáltató átadja a szállítást végző cégnek (lásd 3. fejezet). Az adatátadás és adatkezelés célja a vásárlói megrendelés teljesítése, a termékek kézbesítése, a tranzakciók visszaigazolása.

12.12. A Szolgáltató a webhelyet alkalomszerűen meglátogatókról azok egyedi azonosítására alkalmas adatot nem gyűjt. Az egyedi azonosításra alkalmatlan adatokat kizárólag statisztikai célból gyűjti és azokat csak összesített formában hozza nyilvánosságra. A Szolgáltató rendszere a vásárlók aktivitásáról adatokat gyűjthet, melyek nem kapcsolhatók össze a vásárlók által a regisztrációkor megadott egyéb adatokkal, sem más internetes honlapok vagy szolgáltatások igénybevételekor keletkező adatokkal.

13. Panaszkezelés, jogviták

13.1. A Vásárló a termékkel kapcsolatos kérdéseivel, észrevételeivel a Szolgáltató által üzemeltetett átvételi ponton/üzlethelyiségben, valamint elektronikus ügyfélkapcsolati pontokon tudja megkeresni a Szolgáltatót.

13.2. Panasz esetén a jelen Általános Szerződési Feltételeinkben megadott elérhetőségeinken veheti fel velünk a kapcsolatot. A beérkezett panaszokat azonnal megvizsgáljuk, és szükség szerint orvosoljuk. Ha Ön a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról jegyzőkönyvet veszünk fel, melynek egy másolati példányát legkésőbb érdemi válaszunkkal egyidejűleg megküldünk Önnek. Panaszát a beérkezését követően legkésőbb harminc napon belül írásban, érdemben megválaszoljuk.

13.3. A Szolgáltató és aVásárló vitás ügyeiket békés úton próbálják rendezni. Fogyasztói jogvita esetén a Ptk. rendelkezései szerint fogyasztónak minősülő vásárló a megyei (fővárosi) kereskedelmi és iparkamarák mellett működő békéltető testület eljárását is kezdeményezheti. A békéltető testület eljárásának alapvető célja és funkciója a fogyasztó és a gazdálkodó szervezet közötti vitás ügy egyezségen alapuló rendezésének megkísérlése, amennyiben ha ez nem lehetséges, a fogyasztói jogok gyors, hatékony és egyszerű érvényesítése érdekében az ügy eldöntése.
Az eljárásra az Ön lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti békéltető testület illetékes. Az Ön belföldi lakóhelye és tartózkodási helye hiányában a békéltető testület illetékességét a fogyasztói jogvitával érintett vállalkozás vagy az annak képviseletére feljogosított szerv székhelye alapítja meg.
A békéltető testületek elérhetősége: http://www.ofe.hu/inet/ofe/hu/menu/bekeltetes.html
A Szolgáltató székhelye szerinti békéltető testület:
Csongrád Megyei Békéltető Testület
Címe: 6721 Szeged, Párizsi körút 8-12.
Levelezési címe: 6721 Szeged, Párizsi körút 8-12.
Telefonszáma: +36 (62) 554-250/118-as mellék
Fax száma: +36 (62) 426-149
Név: Dékány Zoltán, Jerney Zoltán
E-mail cím: bekelteto.testulet@csmkik.hu;
Az esetleges jogvitákat elsődlegesen peren kívüli egyeztetés útján kíséreljük meg rendezni, a békéltető testület döntésének azonban általánosan nem vetjük alá magunkat.

13.4. A személyes adatainak kezelésével kapcsolatos panaszokkal az adatvédelmi hatósághoz fordulhat, amely elérhetősége a következő:
Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság
Postacím: 1530 Budapest, Pf.: 5.
Cím: 1125 Budapest Szilágyi Erzsébet fasor 22/c
Telefon: +36 (1) 391-1400
Fax: +36 (1) 391-1410
URL: http://naih.hu
Naih számunk: NAIH-91201/2015.

13.5. A vásárló igényének érvényesítésére, illetve a személyes adatainak kezelésével kapcsolatos jogviták esetére bírósági utat is igénybe vehet, a bírósági hatáskörökkel és illetékességgel kapcsolatosan a www.birosag.hu honlapon tájékozódhat.

14. Hatály

14.1. A jelen Általános Szerződési Feltételek 2015. november 12. napjával lépnek hatályba és módosításukig, illetve visszavonásig hatályban marad.

14.2. A Szolgáltató jogosult egyoldalúan módosítani az Általános Szerződési Feltételeket. Az Általános Szerződési Feltételek módosítását a Szolgáltató annak hatályba lépése előtt a honlapján (a Webshop internetes felületén) link formájában közzéteszi.

15. Irányadó jog

15.1. A jelen Általános Szerződési Feltételekre, továbbá az Általános Szerződési Feltételekre figyelemmel és annak alapján a Felek jogviszonyaira a magyar jog az irányadó, különösen
1)    a polgári törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény (a „Ptk.”);
2)    az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény (az „Ekertv.”);
3)    a kereskedelemről szóló 2005. évi CLXIV. törvény (a „Kertv.”);
4)    a gazdasági reklámtevékenység alapvető feltételeiről és egyes korlátairól 2008. évi XLVIII. törvény (a „Grt.”);
5)    az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény (az „Infotv.”);
6)    az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet;
7)    a kereskedelmi tevékenységek végzésének feltételeiről szóló 210/2009 (IX. 29.) Korm. rendelet;
8)    a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól 45/2014 (II. 26.) Korm. rendelet;
9)    a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól szóló 19/2014 (IV. 29.) NGM rendelet.

16. Vegyes rendelkezések

16.1. A jelen Általános Szerződési Feltételek elsődlegesen a Fogyasztó (a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén eljáró természetes személy) és a Szolgáltató közötti szerződések szabályait tartalmazza. Amennyiben a megrendelői pozícióban fogyasztónak nem tekinthető személy van, a jelen Általános Szerződési Feltételek fogyasztókkal kapcsolatos rendelkezései nem alkalmazandók.

16.2. A Szolgáltató kötelezettsége teljesítéséhez közreműködőt jogosult igénybe venni. Ennek jogellenes magatartásáért, mint saját magatartásáért felel.

16.3. Ha a jelen Általános Szerződési Feltételek bármely része érvénytelenné, jogtalanná vagy érvényesíthetetlenné válik, az a fennmaradó részek érvényességét, jogszerűségét és érvényesíthetőségét nem érinti.

16.4. Amennyiben Szolgáltató a jelen Általános Szerződési Feltételek alapján megillető jogát nem gyakorolja, a joggyakorlás elmulasztása nem tekinthető az adott jogról való lemondásnak. Bármilyen jogról történő lemondás csak az erre vonatkozó kifejezett írásbeli nyilatkozat esetén érvényes. Az, hogy a Szolgáltató egy alkalommal nem ragaszkodik szigorúan az Általános Szerződési Feltételek valamely lényegi feltételéhez, vagy kikötéséhez nem jelenti azt, hogy lemond arról, hogy a későbbiekben ragaszkodjon az adott feltétel vagy kikötés szigorú betartásához.

16.5. Jelen Általános Szerződési Feltételekben feltüntetett összes védjegy és megjelölés azok jogosultjainak kizárólagos tulajdona.

 

Melléklet:

1. számú Melléklet – Elállási minta;

 

1. számú Melléklet

 

Elállási minta

 

Ocsi-Pc Bt.

 

Szeged

Nemestakács utca 49.

6725

ocsipc@ocsipc.hu

 

Alulírott/ak kijelentem/kijelentjük, hogy gyakorlom/gyakoroljuk elállási jogomat/jogunkat az alábbi termék/ek adásvételére vagy az alábbi szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés tekintetében:

 

Szerződéskötés időpontja /átvétel időpontja:

Termék megnevezése, azonosító adatai:

A fogyasztó(k) neve:

A fogyasztó(k) címe:

A fogyasztó(k) aláírása:

 

[Helység], [év, hónap, nap]

 

……………………………

 

[név]
aláírás
(kizárólag papíron tett nyilatkozat esetén)